Contact Us

FB : Door Gift Budget Murah Personal FB : Sis Noie Craft Instagram : sis noie craft Whassap : 0197869165

About Me

My photo
:.Aku adalah seorang wanita biasa yang hidup dengan menulis untuk berbicara.: p/s : jika sesiapa ade pertanyaan atau verita nak dikongsi bersama boleh ler email kan pada saya di teddy_bear81@ymail.com

Friday, June 18, 2010

:. Ada 'Dara' Lagi Ke

KAMU MASIH ADA DARA KE?

'Dara' adalah satu perkara yang amat sensitif bagi wanita..
Bagi kita orang melayu... kehilangan dara sebelum bernikah adalah sesuatu yang amat memalukan..
apatah lagi di dalam Islam..

tapi di zaman moden sekarang.. ade gak lelaki yang x kisah sangat pasal nak cari anak dara yang ori ni... ade plak yag selesa memilih janda... kata mereka
' yang janda dah tentu jandanya... tapi yang dara belum tentu daranya'


Tadi aku ada terbaca sikit info dalam majalah Remaja tentang isu dara ni...
nak kongsi sikit ngan korang...


Wanita yg memiliki dara adalah wanita yang tidak pernah melakukan hubungan seks
suami isteri sebelumnya...
Kebiasaanyer jika seseorang itu belum melakukan hubungan suami isteri , selaput daranya tetap utuh. Walau bagaimanapun ade jugak ade jugak perkara2 lain yang boleh menyebabkan selaput dara terkoyak seperti jatuh dari pokok sehingga kawasan selaput dara tersebut tercucuk pada ranting pokok, atau terjatuh dari basikal sehingga tempat tersebut terkena palang basikal..

Ermm ianya jugak boleh berlaku jika tanpda sedar kamu telah memasukkan jari atau sesuatu benda ke lubang vagina hingga menyebabkan kerosakan pada selaput dara.
Apepun perawan atau dara hanya boleh dipastikan melalui pemeriksaan perubatan atau pun berdasarkan pengakuan kamu sendiri.

3 comments:

Amanina said...

wanita tu sendiri patut tahu dan jujur pasal dara nya. :)

Ms. Ann said...

nice...info..

Fane Davis said...

some says...
hanya lelaki jak ble judge pempuan masih dara lagi/tidak.