Contact Us

FB : Door Gift Budget Murah Personal FB : Sis Noie Craft Instagram : sis noie craft Whassap : 0197869165

About Me

My photo
:.Aku adalah seorang wanita biasa yang hidup dengan menulis untuk berbicara.: p/s : jika sesiapa ade pertanyaan atau verita nak dikongsi bersama boleh ler email kan pada saya di teddy_bear81@ymail.com

Saturday, June 19, 2010

:. Kanak2 Seusia 3 Tahun Fasih Mencarut .:

bodoh!!
babi!!
sial!!
puk*mak!!
dah jadi sebutan harian dengan kanak2 ni
"

"
"

"

"
Sedey ade geram pun ade bila aku memikirkan seorang anak kenalan aku ni..
Memang le bagus bila melihat dia petah bercakap..
ape saja yang kita tanyakan pada dia dengan pantas dia menjawab..
pelat pun tidak..
tapi apa yang menyedihkan aku bila dia mencarut!!!


"

"

"

"

"

"
mencarut yang bukan2 plak tu..
bodoh!!
babi!!
sial!!
pukimak!!
semua di sebutnyer..
nenek daan atuknya pun boleh dipanggilnyer bodoh..
aduhai yang si nenek dan atuk ni plak hanya ketawa sajer..
seolah bangga plak dengan carut cucunye tu..
bila anak2 ku bermain dengan budak tu timbul gak perasaan risau..
bukan ape.. risau kalau si akim dan iman pun akan belajar menyebut benda2 macam tu...

3 comments:

DuniakuAbstrak said...

(--") not good.. kalo d biar melarat nnt..

paiz said...

tu la budak2 zaman skarng.. so kena la pantau bdk2 tu dari kecik, kalu boleh galakkan dier hafal surah2 dalam muqadam @ alquran..

kadang2 disebbkan ibubapa terlalu sibuk, so dier terlalu harapkan org di taskan utk jaga dan didik anak mereka,

pergaulan dirumah pun penting..

noie said...

dunia : memang betui ... tu sebab kena cegah awal2

paiz : aku setuju sangat...dan yg uatama sekali ibu bapa kenalah bagi tauladan yang baik juga :)