Contact Us

FB : Door Gift Budget Murah Personal FB : Sis Noie Craft Instagram : sis noie craft Whassap : 0197869165

About Me

My photo
:.Aku adalah seorang wanita biasa yang hidup dengan menulis untuk berbicara.: p/s : jika sesiapa ade pertanyaan atau verita nak dikongsi bersama boleh ler email kan pada saya di teddy_bear81@ymail.com

Thursday, February 25, 2010

:. NAMA YANG DILARANG DALAM ISLAM .:


Korang nak tau x? kadang2 ade nama yang tidak seharusnya kita berikan pada anak2 kita??
Tu ler zaman sekarang selalunyer kita suka bagi anak-anak kita nama2 yang pelik2 yg kononnya glamour dan ikut trend ler..
tapi tahukah kita apakah maksud nama2 itu
so.. len kali kenalah hati2 skit bila bagi nama kat anak2 tu yer
kat cni aku ade listkan beberapa nama yang dilarang penggunaannya
tapi x banyak ler... len kali aku bagi yang len plak
meh TERJAH... mana tau nama korang pun ade sekali :


1. AFINAH : YANG BODOH

2. BATILAH : YANG BATIL / TIDAK BENAR

3. DAHISYAH : GONCANG / STRESS

4. DANIYAH : YANG LEMAH DAN HINA

5. FASYILAH : GAGAL / KALAH

6. HASIDAH : YANG HASAD

7. JARIAH : HAMBA SURUHAN PEREMPUAN

8. NAJISAH : YANG NAJIS DAN KOTOR

9. QAZURAH : KEJAHATAN / PENGHINAAN

10. SAKIRAH : PEMABUK

5 comments:

Markjue said...

thanks for the information given. anyway dont forget to checkout my blog at http://markjue92.blogspot.com I'm following u

myrol92 said...

erm...mmg tak sesuai...dengar nama pon dah burok....

KaorU IchibaNa said...

wah!najisah!XD

LYaFRINA said...

Thanks for information.. sgt2 bguna..
smemangnya.. memberi nama2 baik utk ank turut mpengaruhi tingkah lakunya..

Mummy Chubby said...

thanx da info.dah spot check nama anak mummy...alhamdulillah x trmasuk dlm golongan nama yg xsepatutnye... :)