Sunday, July 25, 2010

:. Senarai Peserta Kontest Kisah Cintaku - latest update .:

Edit Posted by with 7 comments



Wahh!! berpinar mata bila aku baca semua penyertaan terbaru untuk

'Kontest Kisah Cintaku'

best2 semuanya... korang kena baca tau..

kalau nak joint pun boleh..

sebelum 25hb julai ni ok..

korang kalau dah baca penyertaan ni pun boleh le bagi komen skit..

'PENGKOMEN DAN PENGKRITIK TERBAIK'

ada sedikit buah tangan untuk korang..

so rerajinkan le tangan tu mengomen..

kalau boleh baca dulu semua entry yg terlibat dan komen di sini yer..

sila2!!




No 1 : krolezone


http://internetmpay.blogspot.com/2010/06/kontest-kisah-cintaku.html


Sebuah kisah cinta diri Krole sendiri semasa di bangku sekolah dengan seorang gadis bernama “Fatma”..

krole menyimpan perasaan terhadap gadis itu tetapi tidak mempunyai keberanian untuk meluahkan...

sebuah kisah benar yang menarik untuk di baca, kalau korang nak tahu apa kesudahannya antara Krole dan Fatma.. jangan lupa baca kisah cinta mereka yer..



No 2 : mamalyna


http://ejanblog.blogspot.com/2010/06/kontest-kisah-cintaku.html


mamalya menceritakan kisah cinta beliau bersama suaminya, bermula dari saat dia bertemu dengan suaminya... kemudian dia dilamar, mereka seterusnya bertunang dan berkahwin... sekarang sudah dikurniakan cahaya mata...sweet sangat kisah cinta mereka.. siap ade gambar2 kenangan sekali... apa lagi korang... jom bacaaaa.!!


No 3 : princessgathis


http://princessgathis.blogspot.com/2010/06/kontest-kisah-cintaku.html


Best baca citer ni.. kisah benar cinta remaja diri princess sendiri bagaimana dia mula berncinta dengan tunangnya sekarang. Princess baru je bertunang dengan pasangannyer pada 12hb June yang lalu... yang noie suka pasal kisah princess ni yerlah nama gelaran mereka.. “Vanilla dan Chocolate”... funny but cute.. nak tahu macam mana mereka bercinta.. atau nak lihat gambar pertunangan mereka??.. meh baca sendiri kisah cinta “Vanilla dan Chocolate”


No 4 : lala lulu


http://akubudaksopan.blogspot.com/2010/06/kisah-cintaku-ahakss.html


Mengisahkan, kisah cinta penulis pada zaman sekolah... kalau anda baca cerita ni mesti tersenyum-senyum sendiri, bagaimana si penulis meletakkan nama samaran bagi watak sebenar memang kreativ.. Jagung nama samaran yang diberi kepada lelaki pertama yang berjaya mengetuk hati si Lala ni...yang bestnyer lagi tu.. siap ade gambar2 karektor kartun dalam entry dia ni... so cute... nak tahu ape yang cutenyer meh le baca sama2 yer...


No 5 : bella

http://bella0107.blogspot.com/


Ini kisah cinta Bella dengan kekasihnya yang ditemukan di alam maya, kisah cinta pertama Bella bermula dalam TAGGED.COM tapi sayang cinta tu hanya bertahan 5 bulan jer... then dia bercinta untuk kali kedua dan kali ini ditemukan melalui Friendster.com plak...kisah cinta yang unik dan menarik... paling suka dengan kata2 di hujung cerita Bella ni yang berbunyi...ahaaa... nak tahu ape bunyinyer?? kenalah baca sendiri... best tau hehehehe


no 6 : yana


http://liyanaziz.blogspot.com/2010/06/contest-kisah-cintaku.html


Sebuah kisah benar kisah cinta Yana dengan superheronyer..(nak tahu sape kenalah baca sendiri yer) ... berkenalan dan bercinta tanpa bersua muka.. mungkin ada yag tak percaya tapi inilah kenyataannyer.. apepun kerana jodoh yang kuat mereka diketemukan semula walaupun pernah bertahun terpisah, rugi kalau korang tak baca kisah mereka... Yana memang ade bakat menulis.. kagum bila baca sajak yang ditulisnya sendiri pada akhir kisah cinta mereka... nak tahu lebih lanjut kenalah baca yer :)


no7 : azima

http://azimadiyshop.blogspot.com/2010/06/kontest-kisah-cintaku.html


sebuah kisah cinta si penulis sendiri yang pada awalnya hanya berkenalan melalui alam maya. Siap ade memori indah di Genting Highland lagi tu heheheh best... konon-konon pada awalnya nak rekomenkan kat kakak dia.. last2 dia sendiri yang sangkut hehehe... dan sekrang alhamdulillah.. mereka telah pun berumahtangga... nak tahu citer sepenuhnya baca le kisah cinta mereka ni yer..


no 8 :fierlynn


http://fierlynnfynn.blogspot.com/2010/06/kisah-cintaku.html


Kisah ni adelah sebuah kisah remaja, cinta yang belum ade sudahnya lagi. Sebuah kisah cinta yang penuh kerinduan.. fierlynn ni ade bakat menulis walau masih muda... kalau kita baca kisah cinta penulis ni nampaknya dia sedang teramat merindui buah hatinya ni.. tak pe.. meh kita sama-sama baca kisah cinta mereka..


no 9 : nur ~ mohd


http://applegulz.blogspot.com/2010/06/contest-kisah-cintaku-by-kak-noie.html


Sebuah kisah cinta yang juga bermula dari alam maya... wah nampaknya ramai yang bertemu jodoh melalui alam maya ni... hehehe... sebuah kisah cinta yang sedang hangat ni nampknya.. romantik gitu kalau kita tengok gambar mereka berdua.. nak tengok?? alaaa korang terjah ke sendiri yer..


no 10 : hudhud


http://hudhudpunyablog.blogspot.com/2010/07/kontest-kisah-cintaku.html


Wah.. ni satu lagi hasil penulisan remaja kita.. penulis mula mengenali kekasihnya melalui Myspace.. hamboie.. cinta maya lagi ni... tapi selepas itu dilanjutkan dengan pertemuan.. dan kini mereka tengoh hot bercinta ni hehehe.. best2.. korang terjah ler.. siap ade gambor couple ni lagi tau... so sweet!!


no 11 : shag


http://syazanayahaya-bennington.blogspot.com/2010/07/kisah-cintaku.html


Kisah cinta yang unik sikit.. sebab penulis mencintai seseorang dalam diam.. yang ni pun kisah cinta yang ditemukan melalui Myspace.. cinta yang sewaktu dia dekat tidak terasa kehadirannya tetapi apabila hilang di depan mata baru terasa bahangnya... romantik ni.. sis harap syaza akan dapat meluahkan isi hati tu satu hari nanti.. kerana jika di biarkan akan menyiksa diri.. :) jom le baca korang yer!!


no 12 : kikin


http://colors-ofmylife-bykikin.blogspot.com/2010/07/cinta-oh-cinta.html


Okay.. kalau tadi berkenalan melalui Myspace tapi si kikin ni berkenalan melalu fb le pulak.. wahh best2.. kalau kita baca kisah si penulis ni wah.. memang banyak sekali dugaan kisah cinta mereka ni... apepun happy le sebab mereka masih bersama dan harapan sis hubungan kikin dan pasangannyer akan kekal hingga ke jinjang pelamin.. nak tahu kisah cinta mereka.. sila baca sendiri ea..


no 13 : annaz


http://annaz79.blogspot.com/2010/07/kontest-kisah-cintaku.html


kisah cinta ni bukan dari alam maya ea.. ini kisah cinta sejak di bangku sekolh lagi. Kata si Anaz ni.. mereka dulu cinta2 monyet jer dulu.. heheheeh ok ler tu kan... n now mereka dah berumah tangga.. syukur alhamdulillah.. korang baca le leh tengok gambar kawen mereka sekali.. tu siap ade lagu “tanpa” lagi tu.... apa lagi?? terjah ler.... hehehhee



no 14 : anns


http://annscape.blogspot.com/2010/07/contest-kisah-cintaku.html


Sebuah citer kisah cinta yang menarik ni.. seronok untuk di baca.. kisah cinta anns yang banyak suka dan dukanya.. dan akhirnya dia terpisah dengan cintanya.. namun harapannya masih ada untuk bersama kembali dengan si dia.. korang mesti baca kisah ni tau.. dan sama2 kita doakan cintanya akan kembali membara..


no 15 : aziadah

http://aziazidah.blogspot.com/2010/07/kontest-kisah-cintaku.html


Kisah cinta yang bermula hanya dengan 'sms' sahaja.. akhirnya membuahkan rasa cinta mereka.. sweetnya kisah mereka apabila terselit kisah tentang buah salak.. kekeke.. nak tau apa citer dengan buah salak u all kenalah baca sendiri.. dan sekarang mereka telah pun selamat berumah tangga.. meh kita singgah reramai di blog aziadah ni jom jom!!


no 16 : miza

http://hayworlds.blogspot.com/2010/07/kontest-kisah-cintaku.html


Citer mereka ni bermula sejak di penulis di bangku sekolah lagi, kisah cinta mereka bolh dikatakan cinta jarak jauh le ni... wah.. on off je mula2 kisah cinta mereka tapi sebab jodoh mereka kuat le agaknya akhirnya mereka masih bersama sehingga hari ni.. mari kita baca bersama ... dan sis harap miza dan si dia akan kekal ke jinjang pelamin yer amin....


no 17 : saffiya

http://safiyyahosman.blogspot.com/2010/07/kisah-cintaku.html

kisah cinta mereka bermula dari myspace dan facebook.. pastu lama-lama mereka jatuh cinta.. sis suka tengok gambar2 mereka berdua dalam emtry ni... sweet n cute je... safiyya ni memang comel.. n secocok le mereka berdua ni.. insya allah raya ke 3 nanti mereka akan bertunang... wahhh tahniah dear.. jom terjah blog dia


no 18 : mzhany

http://mzhany.blogspot.com/2010/07/contest-kisah-cintaku.html


31hb julai ni nanti adalah hari ulang tahun perkahwinan mereka yang setahun... seronok membaca kisah suka duka cinta mereka... mereka mula berkenalan melalui YM.. wahh cinta maya lagi ni.. tapi alhamdulillah berkat kesetiaan mereka berdua akhirnya mereka selamat di satukan.. rugi kalau korang tak singgah dan baca kisah cinta mereka ni...



P/S : JGN LUPA KOMEN YER.. ADE SAGUHATI TUK PENGKOMEN DAN PENGKRITIK TERBAIK HEHHEHE... tarikh tutup sampai malam ni kul 12.00 malam dah x leh joint k... so cepat2 ler yer...


7 comments:

safiyyahosman said...

thanks sis:)

♥ Roshazzy Shag ♥ said...

noie. shag still tak dapat usha cite Fierlynn. uhuk.

shag suke baca cita Anne. tabah! sgt berharap shag setabah dia.

cerita Saffiya pun boleh tahan. manis nya! sgt bertuah dpt bakal husband yg sentiasa berdiri gagah sebelah kita.

berbunga hati baca masing masing punya cerita. aww aww~

Tengku Mann said...

wah!!!kebanyakkannya cinta bermula di alam maya...mmg best la kisah cinta dia org...boleh wat movie tu..

antara kisah yg saya suka adalah no.18 tu...walaupun mula2 tak pernah berjumpa, akirnya sampai ke jinjang pelamin..mungkin kalau mereka dapat menang kontest ni, itu adalah satu hadiah sempena ulang tahun perkahwinan mereka yg pertama... :)

♥ Roshazzy Shag ♥ said...

setuju dgn tengku mann. detik perkenalan bermula dari alam siber. ada yg berjaya dlm hubungan dan mempunyai anak. ada yg tersungkur. tp itu lah hidup kan? tak semua berjaya dlm satu perkara. kan?

tapi shag suka 2!

Anne's Love Story.
Shag harap shag setabah dan segagah dia. Teguh anne berdiri mempertahankan hubungan yg sedikit goyah kerana kurang keyakinan si jejaka. even pada mula nya dia sendiri berasa kurang yakin. Dia, Hawa masih menanti Adamnya utk pulang ke pangkuannya. Dia, Hawa yg masih bermimpi untuk hidup indah bahagia bersama Adam. Dia, Hawa yg gagah dan teguh berdiri yg pernah shag jumpa. Kalau mereka telah di jodohkan bersama, maka akan bersamalah mereka. Satu hari nanti pasti!

Safiiyah's Love Story.
Garang tapi dalam hati penuh besi karat meh. Ini merujuk pada satu style dia yg suka bagi ubat ayat karat pada encik kesayangannya. Dan mungkin sebab ayat ayat karat tu, encik kesayangannya liat untuk meninggalkannya biarpun di buka segala aib si gadis. Malah dia memberi semangat kepada Safiiyah utk terus teguh dan bersama sama meneruskan perjuangan mereka. Harap, raya ketiga nanti mereka di ikatkan dengan pertalian yg lebih dalam, bertunang! ;))

haila. panjang gila comment shag.

safiyyahosman said...

thanks shaq:)

♥ Roshazzy Shag ♥ said...

saffiya, ure most welcome, dude! ;))

Ansof86 said...

terima kasih shag atas sokongan shag.. harap impian anne menjadi kenyataan walaupun harapan yang tak pasti