Klik INfo Penting Di SINI!!!

Jom Singgah Ke FaceBook Kami

Sunday, August 22, 2010

:. Duit Raya Kakitangan Awam 2010 .:

Hari raya bakal menjelma ... harga barang pun semakin meningkat ...
gaji masih takat tu jugak... dulu orang selalu kata kerja kerajaan atau gomen ni senang...
adeii tapi sekarang tak semua tu betul mak cik oi!!.. kalau yang berpangkat rendah tu muai le gajinya ... tapi kalau golongan bawahan tu sesak juga nak bernafas ...
Bila time nak tiba raya macam ni semua kakitangan awam berharapakn belas ikhsan kerajaan untuk memberi sedikit imbuhan duit raya ...
kalau kita tengok di mana-mana sibuk isu ini diperkatakan ... tapi persoalannya ada ke?
macam tahun lepas... sibuk kita mengharapkan bonus tapi yang kita dapat cuma sekdar duit bantuan hari raya je.. tu pun setakat rm250 jer.. yang lagi rm250 di bagi masa hujung tahun..

susah nak dikatakan kat sini , namun sebenarnya ramai yang merungut jugak..
bagi yang bergaji besar tu... bonus tu dianggap sebagai bonus le.. tapi bagi yang bergaji kecil pulak bonus tu umpama satu anugerah yang tak terkira nikmatnya menjelang aidilfitri yang mulia ni.. mana tidaknya... persiapan untuk isteri dan anak-anak perlu di buat, tapi dengan pendapat yang ciput macam manalah mereka semua nak sambut raya nanti..

harap-harap tahun ni pihak kerajaan akan lebih prihatin dengan kesusahan rakyat..
slogan rakyat didahulukan tu mestilah termasuk kami ni kakitangan kerajaan betul tak?


2 comments:

Lia3003 said...

ye, betol3...sokong...nak bonus, tapi macam mustahil gomen nak bagi bonus

akudiduniaitu said...

tu la kan..rakyat didahulukan...kiter kan rakyat jugak..keje mcm nk rak..pagi petang siang malam..bkn ofis hour...tp dipandang sepi jek..at least hargai la jase kter kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...