Saturday, August 14, 2010

:. Melayan Jiwa Di Kampung Jawa, Pengerang .:

Edit Posted by with No comments



Hari ni sepatutnya cuti tapi atas sebab ada tugasan di Pengerang aku kone le keje macam biasa..
Dalam pukul 8 macam tu tayar van AADK kami dah
bergolek dengan coolnyer ke Kg Jawa, Pengerang
(cool sebab driver dia cool jer.. hehehe)

Team kami sampai di Masjid Kg Langkah Baik Pengerang dalam kul 9 lebih le macam tu..
sampai2 je makcik2 tu tengah membaca al quran lagi..
sejuk je hati mendengar mereka mengalunkan bacaan ayat suci tu..


semua berjalan dengan lancar..
terharu aku rasa bila di saat akhir program ...
mak cik2 tu pakat peluk2 kami semua.. siap cium2 pipi lagi...
aduhai tetiba teringat plak aku kat arwah mak dan nenek..
huhuhu... may be ni ler.. kan nasib anak yatim piatu macam aku..
dapat tumpang peluk mak ornag lain pun aku dah rasa cukup bahagia..

terima kasih yang tak terkata pada semua warga kampung Jawa Pengerang..
aku harap lain kali agensi kami dapat lagi bekerjasama dengan orang kampung di sana..









selepas habis program aku dan raka-rakan sempat plak memborong ketam murah di sana..
mak oi!! fresh lagi tu.. keluar dari laut..
balik je kerumah atuk aku masak ketam lemak cili api... nyum.. nyum.

ok ler.. next week banyak lagi program yang team kami kena buat..
hopely semua akan berjalan dengan lancar..
aminn.....

0 comments: