Contact Us

FB : Door Gift Budget Murah Personal FB : Sis Noie Craft Instagram : sis noie craft Whassap : 0197869165

About Me

My photo
:.Aku adalah seorang wanita biasa yang hidup dengan menulis untuk berbicara.: p/s : jika sesiapa ade pertanyaan atau verita nak dikongsi bersama boleh ler email kan pada saya di teddy_bear81@ymail.com

Friday, September 3, 2010

:. Resepi Biskut Raya .:

Jom kongsi-kongsi resepi biskut raya..
(ceh mcm le dia rajin membuatnye)

hari ni nak wat biskut coklat cip ler..
macam sodap je kan..

resepi dapat dari member aku ler..
meh try...

BAHAN-BAHANNYA :

5OOGM TEPUNG GANDUM

325 GM MENTEGA

425 GM GULA PERANG

4 BIJI TELUR

7 GM SODA BIKARBONAT

350 GM COKLAT CIP

115 GM WALNUT ( DICINCANG )

GARAM SECUKUP RASA




CARA MEMBUATNYA :

1. PUKUL MENTEGA DAN GULA PERANG HINGGA KEMBANG

2. MASUKKAN TELUR SATU PERSATU

3. MASUKKAN TEPUNG,SODA BIKARBONAT DAN GARAM

4. AKHIR SEKALI MASUKKAN COKLAT CIP DAN WALNUT YANG TELAH DICINCANG


ok itu jer... senang kan?.. apa lagi korang cubalah....

3 comments:

Lizzie Yasmin said...

eh resepi nie bkn dah bagi.. b4 nie ke.. ada kt bwh tue... hehehe... mlm raya nnti nak cuba lar...

noie said...

hehehe tu le pasal... tersalah copy tu.. tak per2... tu tanda nak suh lizzie wat banyak2 tu..

noie said...

hehehe tu le pasal... tersalah copy tu.. tak per2... tu tanda nak suh lizzie wat banyak2 tu..