Contact Us

FB : Door Gift Budget Murah Personal FB : Sis Noie Craft Instagram : sis noie craft Whassap : 0197869165

About Me

My photo
:.Aku adalah seorang wanita biasa yang hidup dengan menulis untuk berbicara.: p/s : jika sesiapa ade pertanyaan atau verita nak dikongsi bersama boleh ler email kan pada saya di teddy_bear81@ymail.com

Sunday, May 16, 2010

:. CIS!! DASAR LELAKI HAMPEH!! .:


Korang ade baca tak satu entry aku yang dulu tajuk pasal kawan aku yang dalam proses nak bercerai tu?? ermm may be ada yang x baca ... so kalau nak baca klik sini k...
aku baru dapat tahu yang mereka dah pun bercerai di mahkamah... kesian kawan aku tu..
masa dia cerita ngan aku... dia x menangis tapi hati dia.. siapalah yang tahu kan??
yang aku geram tu... dah le dia ceraikan bini dia pastu dalam mahkamah dia kata x sanggup bagi nafkah kat kawan aku dengan anak dia..
sepatutnya dia kena bagi rm300 untuk anak dia dan rm300 juga untuk kawan aku semasa dalam edah je ler... untuk anak tu kena le bagi sampai dia besar..
si jantan ni leh kata dia x setuju..
dia cuma nak bagi anak dia jer.. itupun cuma rm100 je sebulan..
ADE KE PATUT???
si anak tu baru 2 tahun lebih jer.. masih menyusu.. masih pakai pampers..
100?? cukup ke untuk menampung kos hidup anak tu..
ibunya cuma mengambil upah jahit baju...
kesian aku tgk kawan aku tu..
dia memang cukup sabar orangnya..
yang tambah menyedihkan sekarang ni anak dia plak demam..
demam panas plak tu... bila dia bagi tahu bekas suaminya tu asyik kata bz jer..
ishh... dasar lelaki kan... sekarang dia memang bz.. bz agaknya nak siapkan persediaan perkahwinan dengan awek dia tu..
maaf le lelaki2 di luar sana... bukan semua lelaki macam tu..
dan kalau boleh kita semua elakkan ler yer..
untuk kawan baik aku ni aku harap dia sabar dan tabah..
kuatkan semangat... ni semua dugaan tuhan...
aku tahu ko kuat k :)

1 comment:

Wasatiah Gurlzz said...

slm..

mmg menyedihkan...teringat kisah sms sya praktikal kat Ipoh High Court..ada sekali tuh, sya tgk kes perbicaraan penceraian (bkn Islam) di bwh kendalian Dato' V. T. Singham...

sedey, coz si lelaki sikit pun tak amik kisah pasal anak dier...nk bg nafkah, smpai bertegang urat ngan hakim...hakim bertegas, smpai suara jd nyaring semcm...

ayat hakim tu buat sya terkedu n sentap sekejap.."ms mahu kwin, tak pikir semua ini..ms lps kwin,tiba2 mahu bercerai..jika tdk syg isteri lg, ingat lah juga pd anak2...mrk itu tanggungjwp kamu berdua!"...

semoga kisah2 begini menjd iktibar buat kiter sumer..wallahulam...