Wednesday, April 21, 2010

:. Sebuah Masjid Bakal Runtuh Dihadapanku... sayunya hati .:

Edit Posted by with 1 comment

Mendirikan sebuah masjid besar pahalanya..
masjid yang aku maksudkan adalah 'alam perkahwinan'..
tapi seperti yang pernah aku katakan
jodoh pertemuan ajal dan maut ....
semua itu di tangan tuhan..
apa yang aku nak tuliskan di sini adalah kisah seorang kawanku..
berusia awal 20 an.. mempunyai seorang cahaya mata..
dia dalam proses perceraian...
sayunya bila aku lihat ke dalam anak matanya...
melihat dia menahan air matanya yang sudah bergenang dari mengalir ke pipi..
aku tahu di sebalik senyumannya itu tersembunyi seribu satu penderitaan....
semua ini berpunca dari kecurangan si suami..
akibatnya mahligai yang bari sahaja di bina 5 tahun bakal runtuh x lama lagi...
tambah sayu bila melihat anaknya yang sebaya dengan anakku..
walaupun masih kecil sudah pandai berkata 'papa jaat'..
aduhai... bukan di ajar oleh ibunya...
tetapi itulah yang dilafazkan setelah melihat sendiri kelakuan ayahnya...
melihat apa yang berlaku pada dirinya...
timbul insaf dalam diriku...
Ya Allah kau jauhkan aku dan keluargaku dari bencana seperti itu...
dan aku juga berdoa agar tuhan memberikan senyuman semula kepada sahabatku itu...
aminn...

1 comments:

sarah shafie said...

adeihh..kesiannya..mintak dijauhkn walupun tak kwin lg....