Contact Us

FB : Door Gift Budget Murah Personal FB : Sis Noie Craft Instagram : sis noie craft Whassap : 0197869165

About Me

My photo
:.Aku adalah seorang wanita biasa yang hidup dengan menulis untuk berbicara.: p/s : jika sesiapa ade pertanyaan atau verita nak dikongsi bersama boleh ler email kan pada saya di teddy_bear81@ymail.com

Friday, May 14, 2010

:. Scroll Peninggalan Puteri Bunian Untuk Aku??.:




Korang percaya pada alam bunian?
atau korang sendiri pernah masuk ke dalam alam bunian?
errmmm.. menyeramkan kan...
kata sesetengah orang alam bunian memang wujud...
ermm aku x berani kata apa2
tapi malam tadi dalam tidur aku telah bertemu dengan seorang
PUTERI BUNIAN...
"
"
"
''
"
"
"
'
'
ermm...
korang nak tahu ape Puteri Bunian tu kata kat aku?
dia bagi aku satu scroll...
aku pun bukak le ngan gegel2..
nak tahu ape dalam scroll tu????
"
"
'
"
"'
"
erkkk rupa2 nya resepi Puding Puteri...
lerr... sodap jugak nampaknya... meh kita share k...


BAHAN-BAHANNYA :

  • 4 biji pisang berangan
  • 20 gram prun ( dipotong kecil )
  • 20 gram ceri merah atau hijau ( dipotong kecil)
  • 20 gram gajus
  • 1 tin susu cair
  • 4 sudu tepung kastard
  • 4 sudu gula
CARA MEMBUATNYA :

  • kupas kulis pisang tu dan dibelah dua. goreng dengan kadar minyak yang sedikit yer.. pastu tepikan le dulu.
  • masukkan susu cair di dalam periuk kecil dan campurkan dengan tepung kastard dan gula tadi. Kacau sebati dan masak di atas api yang sederhana sehingga kuah pekat. Ketepikan sekejap k.
  • kemudian campurkan prun dan ceri tadi dengan pisang yang telah di goreng.
  • taburkan gajus di atas pisang tadi
  • tuang susu cair di atas pisang dan sedia di hidang pada waktu sejuk atau panas k ..
selamat mencuba resepi dari puteri bunian ni k...

No comments: