Friday, May 14, 2010

:. Scroll Peninggalan Puteri Bunian Untuk Aku??.:

Edit Posted by with No comments



Korang percaya pada alam bunian?
atau korang sendiri pernah masuk ke dalam alam bunian?
errmmm.. menyeramkan kan...
kata sesetengah orang alam bunian memang wujud...
ermm aku x berani kata apa2
tapi malam tadi dalam tidur aku telah bertemu dengan seorang
PUTERI BUNIAN...
"
"
"
''
"
"
"
'
'
ermm...
korang nak tahu ape Puteri Bunian tu kata kat aku?
dia bagi aku satu scroll...
aku pun bukak le ngan gegel2..
nak tahu ape dalam scroll tu????
"
"
'
"
"'
"
erkkk rupa2 nya resepi Puding Puteri...
lerr... sodap jugak nampaknya... meh kita share k...


BAHAN-BAHANNYA :

  • 4 biji pisang berangan
  • 20 gram prun ( dipotong kecil )
  • 20 gram ceri merah atau hijau ( dipotong kecil)
  • 20 gram gajus
  • 1 tin susu cair
  • 4 sudu tepung kastard
  • 4 sudu gula
CARA MEMBUATNYA :

  • kupas kulis pisang tu dan dibelah dua. goreng dengan kadar minyak yang sedikit yer.. pastu tepikan le dulu.
  • masukkan susu cair di dalam periuk kecil dan campurkan dengan tepung kastard dan gula tadi. Kacau sebati dan masak di atas api yang sederhana sehingga kuah pekat. Ketepikan sekejap k.
  • kemudian campurkan prun dan ceri tadi dengan pisang yang telah di goreng.
  • taburkan gajus di atas pisang tadi
  • tuang susu cair di atas pisang dan sedia di hidang pada waktu sejuk atau panas k ..
selamat mencuba resepi dari puteri bunian ni k...

0 comments: