Contact Us

FB : Door Gift Budget Murah Personal FB : Sis Noie Craft Instagram : sis noie craft Whassap : 0197869165

About Me

My photo
:.Aku adalah seorang wanita biasa yang hidup dengan menulis untuk berbicara.: p/s : jika sesiapa ade pertanyaan atau verita nak dikongsi bersama boleh ler email kan pada saya di teddy_bear81@ymail.com

Wednesday, May 19, 2010

:. Luahan Rasa .:

Petang2 macam ni bila duk sorang2 tetiba hati rasa sayu le plak..
teringat adik2 yang masing2 dah duk jauh..
( x ler jauh sgt.. dlm johor gak )
rindu pun ade jugak..
agaknya masa arwah mak, abah dan nenek dulu masih ada..
macam ni le mereka rasa..
rindu pada anak-anak..
suasana sejuk selepas hujan kat sini wat hati aku pun turut mendung dan sayu jer..
diam x diam dah 20 hari aku melahirkan Eisya..
sekejap je rasanya..
tadi ade le sorang jiran tu dtg ke rumah.. dia terkejut bila tengok aku dah buat kerja rumah..
huhuhuhu.. kata jiran aku tu dekat dengan rumah aku ni ada jugak anak jiran yang baru sebulan bersalin... kiranya lebih kurang aku ler.. may be awal dia dalam 2 minggu tapi anak jiran aku tu cukup berpantang giler.. sampaikan x boleh kuar rumah... pilis dan param tak pernah tinggal.. apa tah lagi le nak buat kerja rumah...
huhuhu untungnya wanita tu kan... yelah berpantang dengan mak sendiri... mesti best..
boleh manja2... boleh relax2...
bila dengar mak cik tu bercerita nak berlinangan jugak air mata aku... tapi aku tahan jer..
teringat masa aku bersalinkan Akim ( anak aku yang sulung )... masa tu arwah mak dan nenek ada lagi... memang le aku manja... semua arwah mak buat.. arwah mak masak..
lampin pun arwah mak cuci..
tapi sekarang semua aku kena buat sendiri...
nak harapkan mak mertua jauh le plak di seberang laut...
kalau ikutkan hati dan badan ni memang le aku tak larat... tapi aku kuatkan jugak..
Ya Allah... kau kuatkanlah aku... kau tabahkanlah hatiku....
hanya padamu ku bermohon Ya Allah..

No comments: