Contact Us

FB : Door Gift Budget Murah Personal FB : Sis Noie Craft Instagram : sis noie craft Whassap : 0197869165

About Me

My photo
:.Aku adalah seorang wanita biasa yang hidup dengan menulis untuk berbicara.: p/s : jika sesiapa ade pertanyaan atau verita nak dikongsi bersama boleh ler email kan pada saya di teddy_bear81@ymail.com

Wednesday, March 24, 2010

:, Ada Air Mata Dalam Senyuman Ini .:


Susah rasanya untuk meluahkan semua rasa yang terbuku dalam dada... seperti biasanya aku lebih suka memendam rasa dari meluahkan isi hati...
paling kuat pun aku hanya mampu mengalirkan air mata..
jika dulu aku selalu mengadu pada arwah mak.. abah... tapi sekarang aku tak tahu nak luahkan pada siapa... terasa jugak sakitnyer bila kepedihan itu di tanggung sendiri..
tapi aku tak pandai nak mengadu sesuatu pada insan lain walaupun insan itu dekat dengan aku..
pedihnya bila sakit itu di tanggung dalam diam..
tapi ku kuatkan semangat juga.. bila terpandang dua cahaya mata tercinta...
membayangkan lagi seorang lagi cahaya mata baru yang bakal lahir nanti... semangat aku bertambah kuat... memang sukar untuk kita mengharapkan orang sekeliling faham dengan apa yang kita rasa... sedih... sakit... duka dan luka.. hanya diri sendiri yang dapat merasa... orang lain hanya mampu memandang... dan kadang kala tersenum sinis... mencari kawan di waktu gembira memang mudah tetapi nak mencari teman di waktu luka memang payah...
lega rasanya dapat meluahkan rasa di sini... terasa ada juga kawan tempat meluahkan rasa walaupun ianya hanya sekadar sebuah blog bisu yang tak bernyawa...
alangkah bagusnya seandainya mak dan abah ada lagii... tentu aku dah menangis di pelukan meraka... sedangkan sekarang aku hanya menangis sendiri... mungkin ada yang berkata aku terlalu ego untuk meluahkan rasa walhal aku sendiri tak tahu pada siapa dan bagaimana nak meluahkan rasa...
aku harap kesedihan ini akan segera berakhir... dan senyuma yang sebenarnya akan segera hadir... sungguh perit untuk terus tersenyum dan tertawa dalam pura2...
mak.. abah.. along harap kalian tenang dan aman di sana..
buat arwah nenek pula saat2 macam ni memang aku terasa rindu sangat dengan dia...
kerna di saat sarat mengandung seperti ini selalunya dia ynag selalu menjaga kesihatan aku..
rindunya kat nenek... saat2 macam ni alangkah bagusnya andai dapat tidur dalam pelukan nenek... aku rindu nenek... mak dan abah..
tuhan kau kuatkanlah aku... sekurang2nya hingga lahir bayi ketigaku..
berikan aku kekuatan ya Allah untuk melahirkan bayi ini dengan selamatnyaaaa...
semoga bayi yang bakal lahir ini akan membawa episod bahagia kepada kehidupanku..
Amminnn.......

4 comments:

fellachubby said...

Sabarlah noie dlm hadapi semua dugaan hidup.. Allah xkan menguji hambanya jika kite x mampu harungi semuanye.. Ujian yg diberi menguji kesabaran dan keimanan ko pdNYA.. Berdoa dan berzikirlah utk mendapatkan ketenangan.

gunturina said...

Slm,

Kuatkan semangat, berdoa dgn Tuhan..

Sy sgt sukar mngalirkan air mata, wlupun mak ayah msh ada sy pla tggal bjauhan smua masalah sy pendam sndri..sy x rasa itu ego cuma mmg sifat sy suka mmendam perasaan..

Semoga tabah & selamat mlahirkan baby ya?

noie said...

fella : tq my dear frenzzz...
gunturina : maceh sayammm

FyZa said...

semoga kebahgiaan sntsa b'sama anda..=)