Contact Us

FB : Door Gift Budget Murah Personal FB : Sis Noie Craft Instagram : sis noie craft Whassap : 0197869165

About Me

My photo
:.Aku adalah seorang wanita biasa yang hidup dengan menulis untuk berbicara.: p/s : jika sesiapa ade pertanyaan atau verita nak dikongsi bersama boleh ler email kan pada saya di teddy_bear81@ymail.com

Friday, April 16, 2010

:. Pecah Rumah Guna Ilmu Pukau Di Tenggaroh? .:



Baru je tadi aku tengok drama bersiri Gerak Khas di Tv 2 tentang penggunaan ilmu pukau tuk pecah rumah... tetiba aku teringat kejadian yang semakin hangat di kawasan tempat tinggal aku..
kadang2 seram jugak sebab berlaku berdekatan jew dengan kawasan rumah aku...
Aku tinggal di felda... Felda Tenggaroh 6 ... mungkin ada yang pernah dengar dan mungkin juga yang baru pertama kali mendengarnyer..
Gugusan Tenggaroh ni mukan kecik... macam2 Tenggaroh ade kat sini...
tenggaroh 1 hingga 6... tu x campur Tenggaroh Timurnya lagi...
tapi hari ni aku bukan nak citer pasal Tenggaroh... aku nak citer pasal kes pecah rumah yang
semakin hangat sekarang ni..
satu malam dia org ni boleh masuk sampai 3 buah rumah..
dengar citer jugak yang mereka ni gunakan ilmu pukau..
ermmm bahayakan... kes yang terbaru ni berlaku dekat je ngan rumah aku..
cian family tu.. siap kena ikat lagi... habis barang2 berharga di rampas..
ada yang kata perompak tu warga Indonesia... dan ade gak yang kata campur jugak dengan orang Melayu kita... entahlah...
Tapi kalu ilmu pukau ni betullah di gunakan... susah le kita..
aku pun wisau jugak tinggal kat rumah ni... bukan ape.. dalam rumah ni ade anak dara..
kalau mereka setakat ambik harta benda je x pelah... kalau adik2 aku di usiknyer.. naya jew..
dah le aku tengah terboyot2 je ni..
asyik sakit2 jew... harap2 jauhkan le yer...
harit u aku pi klinik... aku dgr citer kat tenggaroh 2 pun dah kena jugak..
satu malam 3 rumah dia sapu..
takutnyer... aku harap pihak berkuasa akan cepat ambik tindakan... jangan jadi makin tewok..

6 comments:

akmal hacks said...

sama la macam kt tmpat sy kt teluk intan..dorang pkai ilmu pukau.. indon je yg slalu wt keje tu

VaLeriE~LabLAb said...

penah g program anak agkat kt tnggaroh 7..best..x penah rase suasana felda..mak angkat ckp umah dia pon penah masuk pencurik

Mr Kamikaze said...

Amalkan membaca ayat suci Al-Quran...amalkan juga membaca Al-Fatihah , ayat qursy dan 3 kul sebelum tidur...insyaallah..ilmu pukau tak kan menjadi dgn izin Allah...

noie said...

akmal : yer ke akmal?.. so kenalah kita hati2 yer

valerie : aaah sekarang banyak betul kes pecah rumah ti tenggaroh.. menakutkan

noie said...

kamikaze : wah tq2.. satu ilmu yang berguna tuk diamalkan untuk kita semua.... tq kamikaze

dej@vu said...

ada lagi kes pecah rumah nih?..lama tak balik tenggaroh. Mak aku xde cerita plak. risau2..(@_@)