Contact Us

FB : Door Gift Budget Murah Personal FB : Sis Noie Craft Instagram : sis noie craft Whassap : 0197869165

About Me

My photo
:.Aku adalah seorang wanita biasa yang hidup dengan menulis untuk berbicara.: p/s : jika sesiapa ade pertanyaan atau verita nak dikongsi bersama boleh ler email kan pada saya di teddy_bear81@ymail.com

Monday, November 22, 2010

:. Cinta Syhh Part 1 .:


Tidak mengira masa, aku selalu teringatkan dia. Nak mandi, makan, minum, walhal nak membuang pun aku akan teringatkan dia. Dimana-mana pun mata aku selalu terpandang dia. Kalau di perhimpunan sekolah tu walaupun hampir seribu pelajar yang beratur di tengah dataran tu aku tetap akan terpandang dia. Boleh dikatakan dia sentiasa ada di mataku secara realiti atau bayangan sahaja.

Elly : Dira.. tu kau nampak tak secret admire ko kat tangga tu... cepat.. cepat sini tengok!

Aku : Mana?... mana?...

( mata aku sepantas kilat terpandang seorang pelajar lelaki berpakaian pengawasyang sedang rancak berborak dengan beberapa pelajar perempuan di tangga)

Elly : Wahh.. banyaknyer awek keliling dia Dira... ko kena cepat luahkan perasaan ko ni..kalau tak ko mesti melepas punyalah...

Aku : Aduii... ko ni kan Elly.. aku ni perempuan ler.. tak kan aku nak buat muka dua posen luahkan perasaan aku, entah dia pandang aku ke tak..

( jauh di sudut hati aku terbuku perasaan cemburu bila melihat dia lelaki pujaan akubermesra dengan perempuan lain )

Ala.. tapi aku tau, dia bukan pandang aku pun. Sape tak kenal dia

'Imran Sharky'

Tapi sapelah aku nak berdamping dengan dia kan..

Akim : Hai sayang!!.. apa yang ko pandang tu..

( siot tul dak Akim ni... terkejutkan aku dari belakang)

Aku : sibuk ar ko Akim.. jangan kacau boleh tak?

Akim : Ko pandang budak Imran tu kan..? eleh bukan aku tak tahu pun...

( adoi.. budak Akim ni kalau tak mengacau aku dalam sehari tak lengkap agaknya hidup dia )

Aku : Kalau aku tengok dia pun ko susah ape ea?

(adei.. sakitnya hati aku dengan mamat ni.. macam nak cekik-cekik

buat tempe jer)

Akim : Ko ingat dia suka ke kat ko... tu le ko ni.. aku ni yang syok kat ko, ko tak layan.. konak gak mamat control macho tu... ish.. ish..

Aku ; Eeeeeeee... main-main plak ko ni ea..

( pantas saje tangan aku menarik telinga dia.. tu ler... jahat sangat )

Akim : adoiiii!!!!! sakit arrrr.....

Begitulah aku dengan hidupku seharian, Akim jadi teman gaduhku.

Imran jadi impianku. Wajah Imran tak pernah hilang dari pandanganku. Walau pun dia seperti tak pernah merasai kewujudanku. Tapi aku tetap memujanya dalam hatiku, sehinggalah di satu hari.

Elly : Seyes ke kau Dira nak luahkan perasaan ni?Aku macam tak cayalah..

Aku :Adoi.. seyeslah... tak nak da simpan2 lagi.. boleh jadi gila aku nanti...

Lagipun aku dah suh kawan dia bagi msj nota tadi kat dia tadi.. bagi tau

Aku nak jumpa dia kat library kul 1 ni...

Elly : Aku bukan ape Dira.. aku takut cinta kau ditolak jer.. nanti kau jugak yang merana...

Aku : Tak apelah Elly.. aku kena terima jugak..lambat ke cepat ke... aku tetap kena terima... tul tak?

Elly : Suka hati kaulah Dira oii... aku doakan kau berjaya.......

Tepat kul 1 ptg aku melangkah ke library..

Pelajar-pelajar lain kemungkinan sudah ada yang pulang..

Namun kelihatan ada jugak segelintir pelajar yang masih mengulangkaji pelajaran.

Mataku mencari-cari kelibat Imran..

Tiba-tiba aku terpandang Imran duduk di satu sudut sambil tersenyum padaku dari jauh... Alamak!!.. betul dia datanglah... berdegup laju jantungku...

Aku berjalan ke arahnya sambil cuba mengawal perasaan gugupku...

Aku :Maaf lama ke tunggu?

Imran :Tak jugak... duduklah..

Aku : Sorry le sebab mintak awak datang jumpa saya di sini...

Imran : Tak apa... ada apa-apa boleh saya bantu?..

Aku ; Erk....

( adeii macam mana nak cakap ni.. lidah dah kelu tetiba ni... tak pe... Dira kau kena kuatkan semangat k.. cuba!.cuba!... tetapi tiba-tiba telefon Imran berbunyi... mak oi!! Dalam library pun bawak fon ke? )

Imran : Sekejap ea... sekejap..

Aku : Ok.. ok... sila2...

( adoi.. kacau betullah.. aku baru nak melafazkan ni..)

Imran : Hello sayang.... yer.. sorry Im lambat skit ni.. jumpa kawan kat library.. ok2 kejap lagi Im datang.. sayang tunggu yer...

( alamak... sayang???!!! Adeiii... hancur hatiku!!!... mamat ni dah ade kekasih hati le ni.. waaaaaaaaaa!!!! )

Imran : Sorry.. sorry... gelfren telefon plak... hehehehe ok kita sambung balik.. ade apa-apa saya boleh tolong awak?

Aku : Erk... tadi ada.. tapi sekarang saya rasa tak payah kot.. erkk.. maaf yer.. saya mintak diri dulu

Cepat-cepat aku lari meninggalkan Imran terpinga-pinga.. aku terus masuk dalam kelas yang dah kosong sebab semua pelajarnya dah balik.. Cuma aku je yang buat kerja bodoh kat sekolah ni.. aku menangis sepuasnya..

Cinta pertamaku di tolak..

Waaaaaa!!!!!

Tiba-tiba satu tangan memegang bahuku..

Aku mendongak..

Dan Akim berdiri di depanku..

Dekat dan hangat..

Akim : Bodoh... dah jangan nangis... kan aku dah kata... dia bukan untuk kau..

Ambik tisu ni.. lap air mata ko tu..

Aku : Akim....

( hanya itu yang mampu ku katakan.. aku menangis dibahunya...)

Akim : Tulah... aku suka kat ko sayang kat ko dari dulu lagi.. tapi kau tak nak.. kau nak jugak lelaki jiwang tu...

Aku : Jangan le main-main aku tengah sedih ni...

Akim : Tak.. Demi Allah aku tak main-main.. aku memang sukakan kau Dira dari dulu lagi..

Aku : Erk.. akim..

Akim : Tak pe.. kalau kau tak terima aku... aku faham.. cinta tak boleh dipaksa.. tak dapat jadi kekasih kau.. dapat jadi kawan pun aku dah bersyukur...

Aku : Maafkan aku Akim... aku ingat selama ni kau main-main jer..

Akim : Dah.. jangan nangis lagi... aku tak suka tengok kau sedih.. sedih.. kalau boleh aku nak jaga kau.. aku nak kau happy sepanjang masa..

Aku : Betul kau nak jaga aku?.. tak nak buat aku nangis?..

Akim : Yup.. kalau kau izinkan..

Aku : Mulai saat ni kau jaga aku boleh?..

Akim : Aku janji.. aku akan jaga kau selagi ada nyawaku di badan..

Kami berdua tersenyum..

Terima kasih Tuhan..

Cinta yang terluka hari ini telah mendapat penawar yang lebih berharga..

Cinta Syhh aku dah bertukar..



bersambung ke Part 2...

p/s; cerita ni hanya rekaan aku semata-mata tak ade kena mengena dengan yang hidup atau mati... :-)


3 comments:

ardinihumaira said...

ingat syyyh yang permaisuri tu. heee :D

UncleSeekers said...

very good
;)

noie said...

dini : adeii mukan le sayang hehhee

uncleseekers : wahhh.. uncleseeker singgah blog aku ke? wahh.. tq2 hehehehe