Pages

Friday, June 3, 2011

:. Wujudkah Kerajaan 17? Hinakah Angka 17? .:


Wujudkah Kerajaan 17 di tempat anda?
adakah 17 dipandang hina?

kisah 17 yang boleh buat keje dari angka 1-41
kalau ade salah tu.. munasabah le kan..
manusia mana yang x de wat silap
cuma sedih le bila teguran lebih pada penghinaan..


buat kerja macam nak rak..
pastu di ejek2 plak..
"Kerajaan 17"
bila ade silap salah
mereka kata
itulah
"Kerajaan 17"

bila ada kekurangan sana dan sini
mereka kata
itulah
"Kerajaan 17"

tapi bila dapat pujian
angka 17 x ade pulak disebut..
bila semua berjalan lancar..
tak ade ucapan terima kasih..
yang dapat nama bukan 17 pun..

tapi 17 x kisah pun
janji tanggungjawab terlaksanakan..
( walaupun kdg2 tanggungjawab org laen dipikul)

tak kisah le pun..
bantu membantu le katakan..
tapi bila 17 yang susah..
ade masalah..
semua orang buat derk je,,
yang paling teruk kita pun dibantai sama

nak tegur tak salah..
gunalah bahasa yang sedap di dengar..
bukan dengan kata-kata ejekan..

hormatilah sesama manusia tak kira berapa angka dia ade..
x salahkan kalau saling menghormati..
kalau yang angka besar2 tu ada keluarga
yang angka kecik2 pun ade keluarga..

kalau yang angka besar2 tu ade anak..
yang angka kecik2 pun ade anak2..

biasenyer yang angka besar2 tu jadi penyelesai masalah
tapi yg ni pelik..
si angka besar tu plak yang jadi batu api pembawa masalah!


perghhh.... jauh melalut ni..
bukan ape.. ni le di ayg terjadi bila ade sisa sampah dalam mata ni....
mata berair.. tangan mengarut...


p/s : buat mereka yang sedang berada di atas.. sesekali pandang dan tersenyum le pada yang di bawah.. jangan terlalu taksub dan bangga dengan kedudukan di atas.. hormati org lain untuk diri kita dihormati, sayangi org lain untuk diri kita disayangi..






2 Komen Di Sini:

shafmechy said...

kerajaan 17 tu apa?

noie said...

heheh 17 tu nombor le heheh