Wednesday, February 17, 2010

:. MERINTIH DALAM DIAM .:

Edit Posted by with No comments
Sebuah hati yang terluka
menangis dan merintih
walaupun tampilnya dengan senyuman
dihatinya tersembunyi seribu kedukaan
cuba untuk melangkahkan kaki
cuba untuk bangkit dari kejatuhan
tapi kesakitan itu amat memeritkan
hingga membunuh sebahagian dari kehidupannya

aku masih di sini
merenung masa depan
entah di mana aku nanti
mungkinkah sendiri atau berteman
mudahnya membahagiakan orang lain
namun tak mudah membahagiakan diri sendiri

adilkah itu
berkorban untuk kesenangan orang lain
sedangkan aku yang menanggung sengsaranya
wajarkah itu terus terjadi
atau aku harus bangun
mempertahankan diri sendiri

andai ini suratan takdir
aku redha
andai dapat membahagiakan dia
jua aku redha
andai ini memang ketentuannya
aku tetap redha

0 comments: