Monday, February 22, 2010

:. DI RUMAH USANG INI .:

Edit Posted by with No comments





Di rumah usang ini
aku pernah berlari tertawa riang
sambil menjerit galak
dengan gurau senda mereka
di rumah usang ni
aku pernah tersenyum senyum sendiri
apabila waktu itu
kisah cintaku bermula
di rumah usang ini
aku pernah seharian merajuk manja
apabila yang kuhajati tak kumiliki
di rumah usang ini
aku pernah marah hingga terjojol biji mata
bila ada yang membantah kemahuanku
di rumah usang ini
aku pernah merasa belai manja mereka
merasa peluk cium mereka
merasa hangat pelukan mereka
di saat aku sedih dan berduka
kini aku masih di rumah usang ini
tapi mereka telah tiada
yang ada hanya memori lama
yang tak akan bisa memisahkan duniaku dengan mereka
dan kini di rumah usang ini
aku bingkaikan semoga cerita suka dan duka
agar satu masa nanti
kisah cinta mereka akan menjadi
sejarah untuk dikenangkan
buat generasiku yang seterusnya

0 comments: