Friday, September 17, 2010

:. Kes Tersalah Bagi Duit Raya .:

Edit Posted by with No comments
Duit Raya?
kalau raya tak dapat duit raya macam tak rayalah bagi budak-budakkan.
Bukan anak-anak kita saje..
malah kita dulu pun masa kecik-kecik sanggup pusing satu kampung untuk dapatkan duit raya..
kelakar pun ada kalau ingatkan balik..
pantang kalau dapat tahu rumah mana dapat income paling besar..
cepat-cepatlah serbu ....
Ni aku nak cerita kisah pengalaman sorang member aku ni..

pasal pembahagian duit raya le ni..
member aku ni dah asing-asingkan sampul duit raya mengikut jumlah yang berbeza-beza..
ade sampul yang disediakan untuk kanak-kanak dia buat le rm2 sebungkus..
pastu ada lagi satu bahagian ni untuk orang2 tua.. seperti nenek2 sedara..
mak cik pak cik..
satu sampul isinya rm20..

nak dijadikan cerita..
si member aku ni beraya rumah nenek saudara dia..
ntah macam mana dia boleh tertukar..
anak saudara dia dia terbagi rm20..
yang nenek sedara tu plak dia bagi rm2 ....
kekekeke...
aduhai tu pun dia tak perasan..
dah balik umah makcik dia mesej..
nenek dia gelak2 dapat angpau rm2 dari member aku ni..
aduhai baru dia pasan duit raya tu dah tertukar..
hahahaha dah tu nak wat macam mana..
dah sampai umah... jauh plak tu...
tahun depan je ler dia ganti balik kekekekke



0 comments: